Online reputacija ili internet kao ogledalo

Share

BizBuzz 89 ili „ukoliko se vi ne bavite vašom online reputacijom, neko će se njome baviti” (Dragana Đermanović)
GagaDjermanovic-na--bizbuzz-Što se tiče uticaja blogova, ja mislim da su oni uticajni onoliko koliko je jaka zajednica koja se okuplja oko blogova. I nije bitno da li imamo 20 ili 30 hiljada blogova, u Sloveniji ih, na primer, ima 500.000 pa nisu ništa uticajniji nego što su naši blogeri – poenta cele priče treba da se shvati tako da je uticaj parametar reputacije, parametar pozitivnog utiska koji neko ima o kompaniji nakon što pogleda šta o njemu drugi govore.

Ovo je rekla Dragana Djermanović prvog dana četvrte konferencije o Internet poslovanjue BizBuzz koja se održava u Nišu ovoga puta sa „podnaslovom“ Korporativni aspekti društvenih medija i Upotrebljivost i interfejs web aplikacija.

U Niškom hotelu „Vidikovac“, u kome se odvija Konferencija, prvo predavanje na temu online reputacije imala je upravo Dragana Đermanović. I pored velikih oscijalica u kvalitetu live streaminga (od lošeg do očajnog, mada je mogući „krivac“ i lokalna konekcija) moglo je jasno da se zapazi da je itekako uspela da „pokupi“ pažnju ljudi koji su ispunili konferencijsku salu – sveta koji poslovno ili lično živi u matici online tokova u Srbiji.

-Pazite na kojim mestima na webu se pojavljujete, u kom kontekstu, okruzenju, i koliko su ta mesta uticajna”, upozorila je Đermanovićka i dodala da „sve što ste o sebi izgradili na webu ili su drugi o vama izgradili utiče na online reputaciju“.
Zato, razmislite pre nego što publikujete na webu jer „ukoliko se vi ne bavite vašom online reputacijom, neko će se njome baviti”.

Ovu tvrdnju Dragana Đermanović je potkrepila sa više podataka, a jedan od njih je i „da će 35 posto kandidata za posao biti odbijeno zbog informacija o njma pronadjenih na webu”.

Padovi u streamingu lišili su nas mogućnosti da verodostojno prenesemo i druge zanimljive posaže iz očigledno zanimljivo koncipiranog ali i efekto plasiranog predavanja.
Usledila su pitanja i (očekivano) mala „case stydi“ nedavnog „slučaja“ koji je jedno vreme bio u žiži više online, a znatno manje offline javnosti – Com Trade, Joksimović i joomla sajt od 30.000 dinara.
Kombinacija pitanja iz publike i odgovora popularne DDj i iznedrila je rečenice s početka teksta, o uticaju blogera. Evo i nastavka:

-I nije bitno da li će to (blogeri) da pokrene tradicionalne medije, da li će uopšte neko da se javi iz Com Trade – bitno je da li je kompaniji stalo da je njen klijent zadovoljan.
To treba da se dogodi!

Ne treba da se dogodi ni uticaj blogova, ne treba ni da se događa prelivanje u tradicionalne medije, što će se neminovno dogoditi – sve probleme u vezi sa demokratičnošću društva, sa našim pravima kao korisnicima i potrošačima, rešićemo onog momenta kada kompanije počnu da rade prave stvari. I ako oni to ne vide, to je i najjeftinije što mogu da urade, pored svih ovih gluposti koje plaćaju da bi se promovisali, „poentirala“ je efektno je Gaga Đermanović.

Konferencija je i dalje u toku, a u trenutku kada ovaj izveštaj izlazi na web govori o značaju društvenih medija na uspešno poslovanje govori Jelena Mickić.Očekuju se izlaganja Jelene Jovanović i Nebojše Radovića-Eniaca.

8 thoughts on “Online reputacija ili internet kao ogledalo

  1. Potru 28/10/2009 at 18:34

    najdobra prezentacija denes,
    i da live streaming je katastrofa ali ipak smo uspeli chuti vazni i vistinite informacije

  2. bluesman 28/10/2009 at 22:06

    Slično nešto sam i ja rekao pre neki dan, online reputacija može da vam pomogne ali isto tako i da vas progoni, pa čak i da vam upropasti karijeru.

    Jedino što se meni ovde ne sviđa je sam termin “uticajni”, bilo da se odnosi na blogere ili nekog drugog. Ako postoje “uticajni” onda postoje i oni koji su nevažni, a to je malo suprotno sa postavkom teze o online reputaciji gde je sve važno.

  3. Deda 28/10/2009 at 23:43

    Osvrnuo bih se na sam bizbuzz i moj neodlazak tamo. Opet cu da pojedem samog sebe, ali mi posao nije dozvolio da odem u Nis.
    Cak sam se ukljucio tek u popodnevnim casovima i otpratio tek Enijaca i Jelenu.
    Super si napisao ovaj post i moram priznati da mi mnogo znaci jer zelim da imam sve informacije i to sa relevantnih mesta, a jedno od njih je i tvoja blog patka 😛
    Sala mala, ali zaiista mi je bitno , nevezano sto ni ti nisi bio tamo, da procitam tvoje misljenje, sto dokazuje da iako si svez kao bloger, imas uticaja u stvaranju objektivne slike u mojoj glavi.
    Fala ti dobri covece, bas kao i vrednim predavacima na #bibuzzu09 😛
    DDJ je uvek super u svojim izlaganjima , a osim toga poseduje energiju koja tera i gura sve napred, a to je jako bitno !!!

  4. Borsky 29/10/2009 at 00:12

    vrlo poučno štivo, jel da Dragane?

  5. Dragana Djermanovic 29/10/2009 at 11:11

    Ukoliko je moje predavanje ovako izgledalo preponosna sam na sebe (a to je uvek najteži deo). Zahvaljujem ti Dragane što si izdvojio neke citate, baš njih i ja smatram najznačajnijim.

    @bluesman baš si u pravu! priča uticija ne bi trebalo da se postavi tako (bipolarno).

  6. Tomislav Stanković 29/10/2009 at 13:38

    U biti, nije rečeno ništa novo – ali način na koji je rečeno je ono dobro i pozitivno. Online reputacija nije vezana samo uz ono što mi pišemo na webu, nego uz ono što se o nama piše bilo da smo fizička ili pravna osoba.

  7. Dragan Radović 30/10/2009 at 00:59

    @Dragana Djermanovic
    Zaista mi je drago što smatraš da ovaj izveštaj ima toliku težinu. Pisao sam ga koristeći „novinarske alatke“, dakle bez mojih ličnih opservacija, kao što se u pravom novinarstvu radi ili bi bar trebalo tako da se piše.Zato je izveštaj dobar onoliko koliko sam ja dobar ili loš novinar.
    Priznaću ti da sam pokušao da u blog unesem jednu promenu: da ubacim jedan standardni novinarski žanr, što naravno nije u duhu uobičajenog blogerskog pisanja. No, s obzirom da sam profesionalni novinar, zašto ne probati nešto ovako. Sticajem okolnosti post je bio na webu svega nekoliko sati nakon tvog predavanja.
    Pokušao sam, eto, da vidim može li se i na blogu naći izveštaj relativno brzo po okončanju nekog događaja i pisan kao da je za informativni sajt (kakav inače imam na http://www.kovinekspres.rs, ali koji je lokalnog „opsega“). Video stream je, pokazalo se, bio, iako tehnički loš, sasvim dovoljan da imam dovoljno podataka za pisanje – i eto rezultata.
    A to što sam usput uživao slušajući te, „ša da radim?“ – nisam ja kriv što umeš zanimljivo da dopreš do slušaoca i preneseš mu temu predavanja!! :))

    @Potru
    Pozdrav za Potru, drago mi je da “talasi bloga” stižu i do Makedonije!

    @bluesman
    Posle Draganinog komentara sve što bih ja rekao bilo bi suvišno i pretenciozno. Ali, čoveče, stvarno imaš “novinarsko oko”! :))

    @Deda
    Drago mi je, Deda, da sam bar malo nadoknadio ono što si, sticajem prilika, propustio. Veruj, trudio sam se da iznesem samo “suve činjenice”.

    @Borsky
    Slažem se, Siniša, vrlo poučno. :))

    @Tomislav Stanković
    Tomislave, dobrodošao na blog. Zaista poštujem što si se i ti uključio u komentarisanje ovog teksta i Draganinog izlaganja. A to za druge…znaš onu staru: Pakao, to su drugi!

  8. Pansa 30/10/2009 at 12:38

    Moze se zakljuciti da je manje vazno da na internetu znate sta, zasto i kako radite.

    Vazno je da:
    “Pazite na kojim mestima na webu se pojavljujete, u kom kontekstu, okruzenju, i koliko su ta mesta uticajna”

    Zasto je to bitno? Samo da bi se bolje prodali? (u sirokom znacenju te reci).

    Naopako postavljena teza, karakteristicna za modne revije.
    Zlo i naopako ako se preterano drzimo za ovakvih usko marketinskih shvatanja net zivota.

    Citirani pristup suzava vitalne funkcije interneta kao medija. Obeshrabruje odstupanje od establishmenta koji, tezi da cvrsto drzi kontrolu i po pravilu, znacajno koci progres.

Leave a Reply